ضرورت بکارگیری علوم و فناوری روز متناسب با نیازهای روز یا تهدیدات

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از برگزاری نخستین همایش تخصصی جایگاه علم و فناوری حوزه سلامت در دفاع مقدس در روز پنجم مهرماه سال جاری در ۱۱ محور اصلی به همت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد.


به گزارش ایسنا، به مناسبت برگزاری همایش تخصصی جایگاه علم و فناوری حوزه سلامت در دفاع مقدس نشستی با حضور دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، سردار فتحیان، رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و رؤسای کمیته‌های همایش برگزار شد.


دکتر یونس پناهی در این نشست با بیان اینکه این همایش در حوزه سلامت مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره سراسری سال آینده است، تصریح کرد: انتظار می‌رود در این همایش محتوای مورد نیاز در حوزه سلامت برای کنگره سراسری سال آینده تهیه شود.


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت توجه به آینده‌نگاری، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم و مورد انتظار بررسی میزان آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت در مقابل تهدیدات آینده است.


پناهی توانمندی‌های علمی و فناوری امروز کشور را با دهه‌های گذشته غیرقابل مقایسه دانست و گفت: راهکارهای جدید جراحی، پیشگیری، امداد، تشخیص، انتقال و غیره باید به کار گرفته شود. علوم و فناوری روز متناسب با نیازهای روز یا تهدیدات آینده به کار گرفته شود.


وی خاطرنشان کرد: رسالت متولیان همایش نقش جایگاه علم و فناوری سلامت در دفاع مقدس؛ ایجاد آمادگی در کشور است تا قابلیت‌های دانشگاه‌ها رصد شود. همچنین رویکرد مقالات و سخنرانی‌ها باید بر پایه روش‌های نوین و فناوری و تجهیزات آینده باشد؛ برای مثال تهدیدات بیولوژیک، تهدیدات شیمیایی، تروما و حوادث، تهدیدات هسته‌ای، تاثیر جنگ‌های ترکیبی بر سلامت به عنوان موضوعات قابل طرح در این دوره از همایش به شمار می‌روند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگربازسازی پوستلینک مطالب دیگرآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *