نمور به جمع کم فروغ های جدول منتقدان سینما پیوست

تهران- ایرنا- فیلم «نمور» به کارگردانی «داوود بیدل» نتوانست نظر منتقدان سینما را جلب کند و با ستاره های کم فروغ در کنار فیلم های «ماهان» و «لایه های دروغ» در انتهای جدول رده بندی قرار گرفت.


به گزارش ایرنا، منتقدان سینما روزانه در نظرسنجی ایرنا به فیلم‌های اکران شده در چهلمین جشنواره فیلم فجر ستاره می‌دهند، هر کدام از منتقدان می‌توانند رضایت نسبی خود را از آثار سینمایی با تعداد ستاره‌ها از یک تا پنج مشخص کنند. این نظرسنجی هر روز در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منتشر می‌شود. نتایج نهایی و رده‌بندی پس از پایان اکران‌ها، آخرین روز جشنواره (جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰) اعلام می‌شود.


 تا پایان روز یازدهم دهم جشنواره، فیلم‌های بیرو ساخته مرتضی علی‌عباس میرزایی، مرد بازنده ساخته محمدحسین مهدویان، شادروان به کارگردانی حسین نمازی، علفزار ساخته کاظم دانشی، برف آخر به کارگردانی امیرحسین عسکری، لایه‌های دروغ به کارگردانی رامین سهراب، ملاقات خصوصی ساخته امید شمس، ماهان به کارگردانی حمید شاه‌حاتمی، بی‌مادر ساخته سیدمرتضی فاطمی، دسته دختران به کارگردانی منیر قیدی، هناس ساخته حسین دارابی و شب‌طلایی به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا، نگهبان شب ساخته رضا میرکریمی، موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی‌فر، بی‌رویا ساخته آرین وزیردفتری و بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی، شهرک ساخته علی حضرتی و ۲۸۸۸ ساخته مشترک کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری، ضد به کارگردانی امیرعباس ربیعی و خائن‌کشی ساخته مسعود کیمیایی، دِرب ساخته سیدهادی محقق و نمور به کارگردانی داوود بیدل اکران شده است.


ایرنا از منتقدان سینما، درباره فیلم نمور که بیست و دومین و آخرین فیلم اکران شده در جشنواره و دومین فیلم روز یازدهم- پنجشنبه ۲۱بهمن ۱۴۰۰ – بود، نظرسنجی کرده است که از نظر تعداد ستاره‌های اعطا شده نتایج نشان می‌دهد این فیلم توانست ۷.۵ ستاره را از  ۱۵ منتقد دریافت کند و در پایین جدول در کنار دو فیلم لایه های دروغ و ماهان قرار گیرد و از فیلم های کم فروغ جشنواره لقب بگیرند.


بخش اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر به پایان رسید و در مجموع ۱۸ منتقد سینما به ۲۲ فیلم اکران شده ستاره داده اند که نتایج نهایی و رده‌بندی پیش از ظهر جمعه (۲۲ بهمن ۱۴۰۰) اعلام می‌شود.


بر اساس حروف الفبا به ترتیب، جبار آذین، امیر اهوارکی، علیرضا بهرامی، علیرضا پورصباغ، شاهین شجری‌کهن، مهرزاد دانش، سیدرضا صائمی، بهمن عبداللهی، سحر عصر آزاد، آنتونیا شرکا، آرش فهیم، جعفر گودرزی، امیررضا مافی، محمدرضا مقدسیان، ایزد مهرآفرین در نظرسنجی فیلم نمور شرکت کردند.


در این نظرسنجی ۶ منتقد هیچ ستاره ای به نمور ندادند؛ در حالی که چهار منتقد ۰.۵ستاره و چهار منتقد دیگر یک ستاره و یک منتقد ۱.۵ ستاره برای فیلم داوود بیدل ثبت کرده‌اند، هیچکدام از منتقدان، این فیلم را شایسته دریافت دو ، سه، چهار و پنج ستاره ندانستند.


«نمور» به جمع کم فروغ های جدول منتقدان سینما پیوست


بر اساس داستان فیلم نمور، خواهر و برادری پس از سالها با یکدیگر روبه‌رو می شوند و این مساله باعث افشا رازهایی از گذشته آنها می شود. محمدرضا علیمردانی، سمیرا حسن‌پور، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، باربد بابایی، محمدرضا عباسی، پریسا شاهولیان، بنیامین شهیدزاده در نمور ایفای نقش کرده اند


«نمور» به جمع کم فروغ های جدول منتقدان سینما پیوست


چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور۲۲  فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۰ فیلم در بخش فیلم کوتاه و ۸ فیلم در بخش مستند از ۱۱ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار می‌شود.


فیلم‌های این دوره از جشنواره در سینماهای ۳۱ استان در سراسر کشور اکران شد.


ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز جمعه -۲۲بهمن ۱۴۰۰- اختتامیه جشنواره در برج میلاد (خانه جشنواره) با اجرای محمد سلوکی برگزار و بر اساس آراء هیات داوران برندگان سیمرغ بلورین در بخش‌های مختلف فیلم معرفی می‌شوند.


دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *