ورود خیرین به عرصه حمایت از پروژه های سازمان انتقال خون

ایسنا/مرکزی مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: در سالیان گذشته استقبال خوبی از پروژه های سازمان انتقال خون از سوی خیرین وجود نداشت، اما در یکی دو سال اخیر خوشبختانه با فعالیت معاونت اجتماعی، اتفاقات خوبی رقم خورده است.


مصطفی جمالی ۱۸ تیرماه در جریان سفر به شهرستان خمین و در حاشیه بازدید از محل ساخت پایگاه انتقال خون این شهرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: شهرستان های خمین، محلات و دلیجان از نظر خون و فرآورده های خونی وابسته به اراک هستند و در واقع هر روز باید از طریق رفت و آمد یک خودرو این نیاز رفع شود، از طرفی امکان اهدای خون نیز برای متقاضیان در این سه شهرستان میسر نیست و به اراک مراجعه می کنند.


وی افزود: با ساخت این پایگاه انتقال خون که توسط خیّر احداث می شود و شاید تا پایان سال به بهره برداری برسد، بخشی از نیاز شهرستان خمین به خون و فرآورده های خونی رفع می شود و اهداکنندگان می توانند به راحتی خون خود را اهدا کنند.


جمالی تصریح کرد: سازمان انتقال خون کشور متعهد شده است که تجهیز این پایگاه را انجام دهد و امیدواریم با شتاب موجود در امر ساخت و تامین تجهیزات که به زودی انجام می شود، پایان امسال یا نهایتا در اوایل سال آینده این پایگاه افتتاح شود و با توجه به اینکه تخت های بیمارستانی خمین در حال افزایش است، فعالیت این پایگاه نیازمندی این شهرستان به اراک را رفع می کند و در امر تامین خون و فرآورده های خونی به استقلال می رسد.


وی با بیان اینکه مساحت این پروژه بالغ بر ۵۶۰ مترمربع است، گفت: زمینی در مجاورت این پایگاه وجود دارد که از مجموعه مدیریتی استان درخواست داریم که این زمین به پایگاه افزوده شود، تا پایگاهی در شان و جایگاه امام راحل در خمین راه اندازی شود.


مدیرعامل انتقال خون کشور در خصوص مشارکت خیرین در ساخت پروژه های سازمان اظهار کرد: در سالیان گذشته استقبال خوبی از پروژه های سازمان انتقال خون از سوی خیرین وجود نداشت، اما در یکی دو سال اخیر خوشبختانه با فعالیت معاونت اجتماعی، اتفاقات خوبی رقم خورده است و ساخت پایگاه انتقال خون شهرستان خمین توسط خیر یکی از این اتفاقات خوب است.


به گزارش ایسنا، در این آیین استاندار مرکزی بیان کرد: آرزوی دیرینه شهرستان خمین درخصوص داشتن یک پایگاه انتقال خون، توسط یک خیر در حال تحقق است.


فرزاد مخلص الائمه تصریح کرد: خوشبختانه مشارکت خیرین در سطح استان مرکزی در پروژه های تعلیم و تربیت و سلامت در قالب ساخت بیمارستان، پایگاه اورژانس، مراکز بهداشت، مدرسه و … بسیار مطلوب است و مشارکتی فعالانه در این عرصه دارند، از اسفندماه سال گذشته نیر مجمع خیرین انتقال خون در استان فعالیت خود را آغاز کرده و در واقع این مجمع پشتوانه بسیاری خوبی برای انتقال خون استان است تا عقب افتادگی قابل توجه در حوزه زیرساخت، به کمک این مجمع در مدت کوتاهی جبران شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *