بدهی ۳هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد به بانک شهر تسویه شد

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد از تسویه حساب حدود ۳ هزار میلیارد تومان بدهی مدیریت شهری به بانک شهر خبر داد.


محمدرضا قلندر شریف، امروز دوشنبه ۱۴ اسفندماه در صدوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به برگزاری پرشور انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: مردم در یازده اسفندماه ثابت کردند که همانند همیشه، یاور و همراه نظام و انقلاب هستند و با حضور خود توطئه دشمنان را خنثی کردند که جای تقدیر دارد.


وی در ادامه در خصوص بدهی شهرداری مشهد به بانک شهر ، با بیان اینکه سهام‌دار اصلی بانک شهر، شهرداری‌های کلانشهرها هستند و بزرگترین سهامدار بانک نیز بعد از تهران، شهرداری مشهد است که تسهیلات مختلفی را از این بانک دریافت کرده ایم، گفت: حدود ۲هزار و ۹۰۰ میلیاردتومان تسهیلات سررسید شده تا پایان سال ۱۴۰۲ به بانک شهر داشتیم و باید قبل از پایان سال تعیین تکلیف می‌شد تا مشکلی برای مدیریت شهری به وجود نیاید؛ طی جلساتی که با مدیران بانک و با همراهی اعضای شورای شهر مشهد داشتیم در نهایت با توافق صورت گرفته، یکی از املاک شهرداری را به قیمت روز کارشناسی به بانک واگذار کردیم.


وی افزود: هم چنین مجوز پروانه شناور در دیگر املاک نیز تا سقف ۲هزار و ۹۰۰ میلیاردتومان صادر کرده ایم و بر این اساس بدهی مدیریت شهری به بانک شهری به صورت کامل تهاتر و تسویه حساب شد.


قلندرشریف بیان کرد: برای اولین بار است که با توافق صورت گرفته، مقرر شده هزینه پروانه های صادرشده در اراضی وکیل آباد و آبشار به صورت نقدی به مدیریت شهری واگذار شود و براساس این توافقات بیش از ۴هزار میلیارد تومان در اختیار بانک شهر قرار خواهد گرفت و علاوه بر تسویه بدهی شهرداری به این بانک، نقدینگی برای صدور پروانه و درخواست تسهیلات جدید نیز امکان پذیر است.


وی خاطرنشان کرد: هم چنین با برگزاری جلسات مختلف دیگر با مدیران بانک شهر، مجوز ۲هزار میلیارد تومان برات کارت را گرفته ایم و از این محل پیمانکاران جهت تسویه حساب به بانک معرفی خواهند شد.


شهردار مشهد هم چنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، درگذشت مادر شهید چراغچی را تسلیت گفت و افزود: یاد و خاطره معلم اخلاق، آیت الله امامی کاشانی و درگذشت پاکبان زحمتکش بر اثر سانحه تصادف را نیز گرامی می‌داریم.


وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر مشهد نیز یادآور شد: یکی از برنامه‌هایی که ما تعریف کردیم این بود که صبح یازدهم اسفندماه پیاده روهای مشهد هیچ برف و یخبندانی نداشته باشد. در همین راستا باهمراهی همه عزیزان در شهرداری و شورای شهر خوشبختانه صبح یازدهم اسفند هیچ‌مشکلی در رابطه با تردد شهروندان نداشتیم.


در ادامه جلسه امروز شورای شهر مشهد، اعضا تذکراتی را نسبت به شهردار مطرح کردند.


 چابک‌سازی اصلاح ساختاری فرایندهای داخلی شهرداری، ایجاد تحول در منطقه منفصل توس و راه‌اندازی گردشگری تاریخی، هویتی و پیگیری ردیف اعتبار احداث و بازسازی ایستگاه‌های اتوبوس در بلوار شاهنامه متناسب با فضای تاریخی هویتی، از جمله تذکرات مطرح شده در جلسه بود.


هم چنین دستور کار اول این جلسه شورای شهر مشهد  لایحه نامگذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدا بود که به تصویب رسید. بر اساس این طرح شهرداری مشهد مکلف شد، نسبت به نامگذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدا اقدام کند. بر اساس این لایحه معابر فرعی شهید فرامرز عباسی ۱۷ واقع در بلوار شهید فرامرز عباسی با حفظ شماره، به نام « شهیدجواد گلکار کرمانی، معابر فرعی وحید ۱۲ در خیابان وحید با حفظ شماره به نام « شهید عباسعلی نادری، معبر فرعی اندیشه ۲۳ واقع در بلوار اندیشه با حفظ شماره به نام « شهید محمدرضا مظاهری، معابر فرعی رحمانیه ۲۷ واقع در بلوار رحمانیه با حفظ شماره به نام «شهید حسن علی نیا آبکوه» نام گذاری می‌شوند.


در ادامه این جلسه، دستور کار دوم با موضوع نظریه کمیسیون مشترک در خصوص لایحه مجوز واگذاری دارایی‌های متعلق به شهرداری مشهد در پروژه‌های امین و مفتح مورد بررسی قرار گرفت.


این لایحه بعد از حدود بیش از یک ساعت زمان برای بررسی، از دستور کار خارج شد و  به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.


هاشم دائمی در جریان از دستورکار خارج شدن این لایحه، گفت: وقتی به کمیسیون‌های تخصصی اعتماد نکنید این نتایج را خواهید دید. پانزدهم مهلت قانونی نظریه کارشناسی این پروژه تمام خواهد شد. پیش‌بینی بنده این است رای شما منجر به ضرر نزدیک به حدود ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری خواهد شد. برای جلوگیری از این خسارت قبل از زمان اتمام جلسه کارشناسی جلسه فوق‌العاده بگذارید تا نسبت به این موضوع تعیین تکلیف کنیم.


در بخش دیگری از این نشست دستور کار سوم با موضوع نظریه کمیسیون مشترک اقتصادی، سرمایه گذاری، مشارکت‌ها و مسکن- حقوقی، املاک و قراردادها با موضوع تسهیل خرید سهام سهامداران نمایشگاه بین‌المللی مشهد به تصویب رسید.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *